8:00 – 9:00 Посрещане и закуска
8:30- 10:30 Самостоятелни занимания: Индивидуално и в малки групи
10:30-11:00 Плодова закуска/ Монтесори кръгче/Музика и движение
11:00-12:00 Игра на открито/ Свободна игра
12:00 – 12:45 Обяд и приготвяне за следобедна почивка
12:45 – 15:00 Приказка, следобеден сън/ Следобедни занимания предучилищна възраст
15:00-15:30 Следобедна закуска
15:30 – 16:30 Допълнителни дейности по групи
16:30-18:00 Допълнителни дейности/Игра на открито/
Монтесори е научно обоснован образователен подход, който набляга на независимостта, свободата в граници и зачитането на естественото развитие на детето. Разработен е от италианския лекар и педагог Мария Монтесори.
Средата в класната стая е организирана така, че да подкрепя пълноценното развитие на детето, в което то е активен участник. Тя е светла, просторна и подредена, където всеки предмет допринася за формирането на основни способности и знания у детето. Околната среда е разделена на различни образователни зони. Децата могат сами да избират занимания по групи или индивидуално, като по този начин зачитат собствения си стил и темпо. Средата насърчава независимостта на детето, спонтанното сътрудничество, желанието за учене, развиването на социални и емоционални умения.
Монтесори методът акцентира върху индивидуалните нужди и темпо на всяко дете. Учителите наблюдават и подкрепят децата в техния личен напредък, което позволява на всяко дете да учи по свой собствен начин.
В Монтесори класната стая децата имат свобода да избират дейностите, които искат да извършват. С помощта на специализирани материали и активности, децата се учат да правят избори, което равива тяхното критично мислене и умения за вземане на решения.
В Монтесори класната стая децата учат заедно в смесени възрастови групи, което спомага за развитието на социални умения като сътрудничество и уважение към другите. Те имат възможност да работят в групи, да споделят идеи и да учат един от друг.
Навигация
Услуги
Работно време
©yagodina 2025. Всички права запазени